2012-02-13 17:41:53

Připojen k O2 navzdory Telefonice

Krátký úvod: máme nově postavený dům v nově vznikajicí ulici, kde položila jistá firma Elqa telefoní kabel, tak jak rostou domy v ulici. Dělá to rychleji než Telefonica a jednou ji to prodá. Samozřejmě s příslušným ziskem. To je v pořádku. To že si to Telefonica nevšimla nově rostoucí ulice ačkoliv ji každý musí žádat o vyjádřední zda jim nezasahujeme do jejích sítí, už v pořádku není, ale o tom není tento příběh. Tento příběh je o tom, jak jsem se snažil stát zákazníkem Telefoniky a ta se urputně bránila. Ale má to happy end, nebojte. :)

pátek 20.1 - K nám přijeli páni z Elqy a měl jsem pro ně nachystanou díru ve zdi, kde z jedné strany kouká drát co leze ze země skrze základovou desku. Z druhé strany kouká drát co končí na půdě. Instalují krabičku (odborně "předávací místo") zamotají tam do klubíčka oba konce drátu a na začátku ulice ve skříní Telefoniky ověří, že drát opravdu něco přenáší a není přerušený. Jen co odejdou, tak volám do Telefoniky, že bych rád aby mi zřídili linku. Pán se mě snaží hned tlačit do konkretní objednávky. Nesměle říkám, že bych chtěl jenom aktivovat linku a službu odebírat od T-Mobile, kde by mě to vyšlo na tři stovky měsíčně. Bohužel, to nejde. Linka se zřizuje jenom na základě objedávky. Což mi vzápětí potvrzuje i info linka T-Mobile. Takže budu zákazníkem Telefoniky. Tak si vybírám tarif (chci jenom internet) a vykládám historku, že to asi nebudou mít ještě v databázi, neb to před chvílí zapojili technici firmy co jim tu síť chce odprodat. Prý to není problém. Dokončíme objednávku po telefonu, ale ke konci se přeci nějaký problém objeví. Tak že jestli mi nevadí, že objednávku dokončíme v pondělí. Nevadí.

pondělí 23.1. - Volá mi pán z info linky. Už je vše v pořádku a úspěšně dokončíme objednávku. Mno jako obvykle si samozřejmě vyslechnu i hovor slečny co seděla po jeho levici a i té po pravici, protože open space je nejlepší prostředí pro call centra :(.

čtvrtek 26.1. - Volá mi nějaká slečna jménem Telefoniky (sama se nepředstavila), že bohužel nemohou moji objednávku z technických důvodů zrealizovat.
"A proč?" ptám se.
"No z technických důvodů."
"Co jsou to technické důvody?" naléhám.
"No to já nevím, já tady mám kód a ten znamená technické důvody."
"A kdo to ví?"
"To vám řeknou technici."
"A jaké je na ně číslo?"
"To vytočíte *88." (to číslo za hvězdičkou si už nepamatuji).
"Jako z mého T-mobile telefonu?" ptám se ironicky.
"No to nééé, to musíte z O2."
"Ale já nejsem klientem O2", odpovídám už trochu netrpělivě. "A jak tak koukám ani dlouho nebudu."
"No a nebo si musíte zajít na prodejnu a tam vám to řeknou." Přidává ještě slečna.
"A nějakou prodejnu v Brně máte?", ptám se jízlivě.
"Ano."
"A můžete mi dát na ni telefoní číslo?"
"No to já nevím, to si tam musíte zajít."
Je fakt že vyhledání telefonu do prodejny a volání tam, je k ničemu protože zvedáním telefonu se nikdo neobtěžuje.
Tak volám zpět na info linku, kde dostanu (pravda po jednom přepojování) nějakou paní s kterou už se dá rozumně mluvit. Znovu ji popíši situaci. A že se mi nezdá, že by to technicky nešlo, když soused (co je ještě dál v ulici) má od nich pevnou linku a mě čouhaji ze zdi dráty, které končí v jejich rozvodně. Prý prošetří a dá mi vědět.

pátek 27.1. - Tak mi volá zpět. Prý se čeká až jim nabídne někdo tu síť k odkupu. Že to není jejich a tak tam nikoho nemohou připojit. (Uááá a co ten soused, co už je připojen?). No nic, půjdu na to z druhé strany. Volám do Elqy a dostávam kontakt na jednoho zaměstnance z Telefoniky, který je prý seznámen se situací. Po krátkém telefonátu mu posílám číslo mé objednávky a až přijde do kanceláře, tak se na to podívá.

čtvrtek (!) 2.2. - Připomínám se pánovi. Dozvídám se že problém je v tom, že ta síť v té ulici patří firmě Elqa a že Telefonica to odkoupí až bude celá dobudovaná. Což asi potrvá, když tam stojí teprve tři domy. Dostávám od něj smlouvu, že pokud se něco pokaká na tom kabelu co nepatří Telefonice, tak budu platit opravu. A to do doby dokud ten kabel v ulici neodkoupí. Podepisuji a posílám zpět (emailem oskenované stačí). Ve stejný den mi volá paní z infolinky zpět a praví, že to zřízení možná půjde, ale teď rozhodně ne. Že asi až někdy v půlce února, kdy bude zasedat investiční komise a rozhodne jestli tam vybuduje tu připojku. Tak ji sděluji, že chápu že jsou velká firma levá ruka neví co dělá pravá a říkám že pravá ruka se zatím činí a že to asi půjde.

pátek 3.2. - Volá mi onen pán z Telefoniky a říká že to stačí a moji objednávku přepojil do aktivního stavu.

úterý 7.2. - mi volá infolinka O2 a domlouváme se na termínu kdy přijdou technici zapojit kabel, tak aby mi končil v zásuvce.

pondělí 13.2. - přijeli pánové - ovšem ne z O2, ale z nějaké sub dodavatelské firmy, ale to nevadí. Propojili ty dva kabely, nahoře na půdě mi udělali zásuvku a vše zkontrolovali. Shodou okolností už na mě na poště čekal samoinstalační balíček, takže půl hodiny poté co odjeli jsem se už připojil k internetu.

Takže konec dobrý, všechno dobré. Ovšem myslel jsem si že v dnešní době se Telefonica bude snažit o nové zákazníky bojovat, ale je vidět, že je to stále ještě hluboko v kostech starý Telekom a že je mnohem jednoduší investovat tisícekoruny do velkého bilboardu, než do lidí, kteří by vyhledávali novostavby a snažili se je připojit.

P.S. Všechny jména (až na tu nejzábavnější slečnu) znám, ale nechtěl jsem je zde zveřejňovat.


Posted by Miroslav Suchý | Permanent link
Comments
comments powered by Disqus